Isteri Aku Queen of "Slamber Badak"

Wednesday, January 28, 2015 | Comment
Amaran! Ni bukan bini aku. Bini sape ntah. [Kredit]

Ehem..! Ehem..!*lambai-lambai tangan*

Assalamualaikum...hai..hello...errmm... nama aku Muhammad Aminullah bin Ahmad Tarmizi. Berumur 29 tahun. Bekerja sebagai jurutera kat sebuah kilang. Berkulit sawo matang dan boleh dikategorikan sebagai antara lelaki paling handsome dalam lingkungan 100km dari paras laut. Koh. Koh. Koh. 

Ok. Ok. Seriously aku ni suami kepada Puan Heliza Hamzah yang korang panggil dia El tu. Konon perasan habis glamer dah la pakai nama tu? Haih..bini aku tu laa..*geleng kepala*

Sebenarnya, dah lama aku nak tulis balas entry dia tentang aku tu. Tahun ni baru terbalas. Koft. Koft. Koft. Amboiii... Madam El, sesedap perencah mi sedap awak jer kan gelar suami sendiri King Control. Meh sini saya pula nak cerita tentang kisah awak. 

Macam yang korang semua tau, dia kenal aku gitu-gitu jer. Tapi, aku kenal dia tak serupa tu. Nak buat bini, mestilah kena siasat dulu. Ye tak? *angkat-angkat kening*. Kalau dia tak sangka yang lepas kawen aku ni jenis King Control, aku pula dah tahu yang dia ni jenis slamber badak dia jer nak buat apa kata apa pun. Tapi...

Aku ingat lagi masa pertama kali dia datang rumah aku dengan family dia. Nak dijadikan cerita masa dia sampai rumah, bapak aku nak keluar pegi kedai tapi moto pula tiba-tiba tak boleh nak start. Dia apa lagi...
"Pakcik, beli jelah moto baru. Buruk sangat dah moto ni. Boleh masuk muzium dah pun." 

Hah! Hamek kau. Slamber dia je cakap kat bakal bapa mertua macam tu. Ish..! Tak takut kena reject ke apa? Aku yang tengah syok minum air kat dapur terus tersembur. Mak aku pula dah kecut perut. Mak bapak dia jangan cakap la, melopong terus. Dah la bapak aku tu garang. Pantang orang kutuk moto kesayangan dia tu. Silap haribulan, puting beliung jadinya. 

4 bulan kemudian...

First time aku kejut dia bangun solat tahajjud sama-sama, rasa nak hempuk jer kepala aku kat bucu katil. Susah ya amat. Tido mati ke apa pun aku tak pasti la. Ker saja buat-buat pekak? Slamber dia jer baling bantal kat muka aku ni. Siap balas,
"Apa ni kacau orang tido. Taktau ker orang tengah tido. Pergilah kejut tok imam sebelah rumah nuuu..."

Eh-eh bini aku ni sorang. Bukannya dia tak tau yang sebelah rumah kami ni rumah bapak mertua dia. Mana datang pula tok imam. Adohaii...

Hah! Ada satu hari tu, aku ambil half day. Maklumlah eksaited nak sambut anniversary kami walaupun baru sebulan kawen. Sampai jer kat rumah, aku ingatkan dia nak sambut aku balik. Tapi hampeh. Boleh pula dia tegur aku macam ni...
"Hai abang. awal balik? Ponteng keje ker hari ni?"

Amboi..bini siapa la gamaknya tu. Takde insurans langsung. Slamber badak dia jer cakap aku ponteng keje. Penat-penat aku dari balik keja, kot la nak ambilkan air ke apa ker. Boleh dia sambung main dengan si Montel yang pemalas serupa dia tu. Itulah sebabnya aku suruh dia mop lantai, sapu sampah segala. Biar dia rasa. Hahaha!

Honestly, aku ni bukanlah selalu sangat ke masjid waktu maghrib. Kadang-kadang jer. Tu pun time aku rajin. Tapi, sejak bini aku...
"Omg! Omg! Sweetnya hero ni. Dah la hensem. Sado pula tu. Haih..rugi pula aku tak jadi wife dia..." 

Uhuk.! Uhuk! Terbatuk aku dengar bini aku puji mamat pelakon tu. Habis apa, dia ingat tak untung ke jadi wife aku. Puji melambung kemain. Padahal hero tu belakon jer kot. Panas pula hati aku ni. Sejak dari hari tu, terus aku ajak dia jemaah kat masjid sampai isya'. Biar tak dapat tengok abang sado dia dah. Ni ha! Ustaz sado sudah mari. Keh. Keh. Keh.

[Kredit]

Kalau nak diikutkan, banyak lagi hikayat 1001 kisah slamber badak dia tu. Tapi, nanti jenuh pula korang nak membacanya. Lagipun, kisah bini aku kot. Mana boleh share lebih-lebih. Tak pasal nanti dikira buka aib bini sendiri pula. Eh, tak mahu la aku. Hehe!

Walaupun bini aku tu jenis yang slamber badak dia jer nak buat apa kata apa pun tapi, sebenarnya ada kata-kata dia yang akan buatkan orang ketawa dan suka. Kalau tak, takde la bapak aku tu nak terima dia lepas dia kutuk kaw-kaw moto bapak aku tu kan.  Dia cakap...
"Bila pakcik beli moto baru, boleh la pakcik bawa makcik ronda-ronda pusing kampung. Mesti makcik suka. Takdelah nanti tersemput kat tengah jalan. Kesian makcik nak kena tolak. Moto lama ni pakcik letak jer kat taman mini pakcik tu. Buat hiasan. Kiranya bunga kat taman tu ibarat makcik yang menghiasi hidup pakcik la...sebabnya pakcik ibarat moto buruk...eh salah, moto antik tu. Hehehe..."

Bapak aku apa lagi. Terus ketawa suka hati. Sebabnya, belum penah ada lagi orang yang berani tegur moto dia macam tu. Seminggu lepas tu, bapak aku beli moto baru. Sekarang ni, hari-hari bapak aku bawa mak aku ronda kampung. Bapak aku pun kemain, kamceng gila dengan bini aku tu. Kami satu family pelik. Tapi, sekurangnya bapak aku dah tak serius macam dulu sejak-sejak jadi geng bini aku ni. Alhamdulillah...

Bini aku pun, dia takde la pemalas mana. Dia ni pun jenis suka permainkan orang. Saja jer dia nak buat aku hot. Padahal, dia sebenarnya dah siapkan suprise untuk aku masa anniversary kitorang hari tu. Siap letak hadiah kat dapur lagi. Itu pasal la dia buat-buat malas nak ambilkan aku air. Sweet juga bini aku ni.  Muehehe!

Lepas kes puji-pujian abang sado dia tu, bini aku ada mengaku,
"Abang, sebenarnya kan...saya saja jer nak uji abang. Nak tengok abang cemburu ke tidak. Bukannya saya suka pun kat mamat pelakon tu...Ngee ~"

Hailaa..bini aku ni pun. Memang sah-sah la aku jeles. *garu kepala*. Masa haritu, bukannya aku tak nampak muka dia yang dah nak menangis tu. Tapi, aku pun saja jer buat hati kering suruh tutup tv. Hehehe!

Apa pun, aku bersyukur sangat. Hampir setahun kami kawen, alhamdulillah sekurang-kurangnya sekarang ni kami lebih banyak penuhi masa kami dengan ilmu akhirat. Takde lah asyik kejar dunia jer kan. *senyum*
"Dear wife, you make my day become bright and colorful. I love you who you are and the way you make people around you smile. I'm really not mind if you want to be a 'slamber badak' person as long as you're not a badak. Haha...peace..:V"

***THE END***

p/s: Aku masih lagi single but not available....lalalalala ~~

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...