Siapa Kita Selepas Tidur?

Wednesday, August 29, 2012 | Comment

Bagi orang Islam, rasa-rasanya anda pasti tahu doa apa di atas kan? Yup! Tepat sekali. That is  DOA SELEPAS BANGUN TIDUR.

Referring back to the topic, 'Siapa kita selepas tidur? (Who are we after sleep?), so apa perkaitannya antara topic dengan doa dia atas? In my opinion, dengan membaca doa selepas bangun tidur ia merupakan perkara PERTAMA yang menjadikan kita hamba Allah yang tahu BERSYUKUR. Dalam erti kata yang lain, bersyukur kepada Allah kerana masih diberikan peluang untuk terus bernafas di muka bumiNya. Kalau tak, whether you to the hell or jannah. Bak kata Hlovate, 
"Live well, live hell, you choose! Allah dah buka peluang kebaikan sebesar-besarnya."

Bagi saya kalau bangun dari tidur pun kita lupa nak baca doa, even just to say "Alhamdulillah", kita masih belum menjadi hamba Allah yang sebenar-benarnya rasa bersyukur. So, pesan pada diri, set in mind, 'baca doa bangun selepas tidur. Don't forget it and Please don't miss it even a day.'

Then, answer for the question, 'Who are we after sleep?' (Siapa kita selepas tidur?)kita sendiri yang tentukannya. Sama ada hamba yang bersyukur or not.


p/s: Sebelum tidur pun jangan lupa baca doa juga. Maybe sebagai perkara terakhir hari-hari kita sebagai hamba Allah yang besyukur? Why not. Hehe!


0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...