Di Penghujung 10 Zulhijjah 1433H

Friday, October 26, 2012 | Comment

[Nice pic of her]


Di sini,
Di saat matahari tenggelam di ufuk bumi,
Di penghujung 10 Zulhijjah 1433H,
Duduknya aku atas tikar sejadah,
Berteleku seorang diri,
Mengenang takdir & ujian dari Illahi,
Apakah mungkin aku mengaku beriman tanpa diuji?


Di sini,
Di penghujung 10 Zulhijjah 1433H,
Di saat umat Islam merayakan Aidil Adha,
Aku tetap di sini seorang diri,
Berkorbankan air mata titis demi titis,
Untuk siapa dan mengapa?
Aku juga tidak pasti,
Yang pasti Dia sedang memerhati.

Di sini,
Di penghujung 10 Zulhijjah 1433H,
Aku meluahkan rasa hati,
Dengan cara yang tersendiri,
Mungkin akan adakah yang mengerti?
Hanya Allah Maha Mengerti.

Di sini,
Aku pasti,
Akan rasa ini,
Ada rasa ngilu di hati,
Entah bilakan ia berhenti,
Allah jualah yang Maha Mengetahui.

Di sini,
Di penghujung 10 Zulhijjah 1433H.
Aku masih di sini,
Menanti dan terus menanti,
Akan petunjuk dari Illahi.

Di sini,
Di penghujung 10 Zulhijjah 1433H....


0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...