Photography: A Flower and The Beetles

Monday, February 17, 2014 | Comment
[Kredit]

Oh! Sebelum nak mula cerita, jangan hampa ingat atau expect yang entry ni akan ditulis dalam Bahasa Melayu walaupun tajuknya bukan kemain lagi dalam bahasa omputih. *koft. koft. koft*. Aku bukannya terror pun bahasa omputih ni. Sikit-sikit boleh la. Habuan lepas nak order kopi dengan biskut kat oversea sana nuu.... 

Ok. Back to the topic, saja la kan aku nak cerita yang aku ni sekarang tengah giat dan gigihnya ikut kursus-kursus jangka pendek kat Kolej Komuniti. *orang takde keje gini laaa...pffttt*. Mana-mana kursus yang aku rasa menarik, terus aku grab ja. Tak peduli dah samada ada geng atau tak. Dan nak dijadikan cerita, aku baru selesai kursus asas fotografi. Memandangkan aku sekarang ni agak cenderung & tertarik terhadap photos yang cun, daebak dan seumpamanya, maka aku pun nekad la ikuti kursus ni *kononnya la kan...*  Maka, tibalah hari kejadian....
"I was so worried if i'm the only girl in this class...and i feel soo uneasy." 

That is what my heart said on the first day I attend to the class. Tapi, takdelah cakap omputih. Saja jelah aku propa lebih. Keh. Keh. Keh. 

So, you guys...guess what happened?? Yeaaahhh....my heart was true. The class is filled up with men. Frankly, there is not so full actually. There were only about 10 men (included teacher) and me. Bravo! Bravo! For a second, I feel like i'm filming 'Boys over Flower' movie. I'm Geum Jandi, and the rest is my man. Haha!

Eh, tetiba lupa daratan pi cakap omputih pula. Maaf yer semua! Ngee...

Mula-mula tu rasa segan, malu la juga. Tapi, apa ade hal derr...laki-laki tu semua laki orang. Pangkat abang-abang blake. Diorang pun ok jer. Even diorang tu lebih berpengalaman dalam fotografi, semuanya part-time wedding photographer, takde pula aku rasa di-anak-tiri-kan atau di-anak-angkat-kan pun. Rasa macam di-anak-emas-kan pun ada. Al-maklum la kan, 'the only flower in the garden'. Kena la jaga elok-elok. Betoi dak? Betoi dak? Kan...betoi la kan....

I sure can survive even i'm alone [Kredit]

Sebelum tu, aku nak habaq kat hampa semua. Kursus tu 2 hari ja pun. Tu yang aku tarak kesah sangat. Kalau berbulan, bertahun, pikiaq panjang gak la aku nak dok lama dalam kelas tu...*idok ler ghasenyeee teman...*

Walaupun 2 hari, tapi cukup bermakna, cukup bermanfaat. Ada benda baru yang aku teroka. Ada ilmu baru yang aku belajar. Dan ada 'kawan-kawan' baru...err...guess so.

Ok. Kat sini jer cerita aku kali ni. Lain kali aku share sikit apa yang aku blajor kat kelas yer. See ya!

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...